Gigaset, Europees marktleider voor DECT-telefoons, breidt haar productportfolio in de professionele categorie uit met drie nieuwe IP-desktoptelefoons.
Deze ontwikkeling komt niet geheel uit de lucht vallen: in april van dit jaar is Gigaset overgenomen door de in Hongkong gevestigde elektronicafabrikant VTech Holdings Limited. Met de merken VTech, AT&T en Snom is deze groep al jarenlang een belangrijke speler in de internationale telecommunicatiewereld. Als aanvulling op de single- en multicell systemen en handsets die Gigaset al in haar eigen fabriek in Duitsland produceert, wordt het productassortiment voor professionele gebruikers in de kantoor-, service- en industriële omgevingen nu nog verder uitgebreid.
Om alle vruchten van de overname te plukken en daarmee het interne ecosysteem compleet te maken, bevat de uitbreiding (de integratie van) een aantal producten uit de VTech-familie. De drie nieuwe apparaten worden bijvoorbeeld door het gezamenlijke onderzoeks- en ontwikkelingsteam verfijnd en aangepast aan de bestaande Gigaset- structuren. De moderne bureautelefoons worden aangesloten op de eigen backend- services van Gigaset, die in Duitsland worden gehost en beheerd. Daarnaast geldt natuurlijk het vertrouwde, hoge Gigaset-serviceniveau met ondersteuning zowel voor- als na de verkoop. De eindklanten profiteren straks dus van het beste van twee werelden.
Lancering begin 2025
De nieuwe IP-desktoptelefoons van Gigaset worden begin 2025 op alle Europese markten gelanceerd en zijn – net zoals de rest van het zakelijke assortiment – exclusief verkrijgbaar bij de gecertificeerde Gigaset PRO-distributeurs. De toestellen variëren van een compact allround apparaat tot een WiFi-verbonden premium model met een 5″ LCD-kleurendisplay.
“Gigaset wordt zo een one-stop-shop voor onze professionele resellers en stelt onze partners in staat om een breder scala aan oplossingen aan te bieden met een nog snellere markttoegang”, aldus Ralf Lueb, Senior Vice President Global Sales bij Gigaset Technologies GmbH.
Bekijk hier het gehele artikel.